A napjainkban játszódó történet legfontosabb kérdései, hogy a valóság határai hol találhatóak, megtalálhatóak-e egyáltalán, és elfogadható-e a semmi sem valódi tétele.
Az események elbeszélője emellett arra is keresi a választ, hogy meddig tartható fenn egy nem felnőtt elvekre épülő életpálya.
Nem az emlékezés mozgatja, erről a lehetőségről lesújtó véleménye van, hanem az életét alakító elmúlt idő hulladékai közé túr bele rendszertelen rendszerességgel és kíváncsiságból.
A rock mint életforma (és nem zene), a kezdetek naiv és jámbor álmaival, majd a hanyatlás, amikor iparrá alakul mindaz, amely valaha a szabadság, függetlenség vélt szimbóluma volt, a Rockdíler sorsában követhető nyomon. Az a kor, amelyik nem akart a tradíciókban hinni, lényegében akaratlanul önmaga tradícióját hozta létre, minden elérhető, beszerezhető és meghamisítható – állapítja meg a pályáról öltözője felé tartó játékos, az elbeszélő.
Az általa Népi Demokratikus Idiotizmusként aposztrofált történelmi korszaktól a Még fáj minden csók című dal miatt gyilkos indulatokkal feltöltődő Gagyi Úr és Gagyiné Asszonyság bemutatásán át a Bajgúnár színrelépéséig megtapasztalt világban kódorog látszólag céltalanul. A valós idő kétezerkettő áprilisa és novembere közé esik, különös események szőttese tárul elénk; Iggy Pop a Szigeten, egy behemót kovácsmester a szomszédban, szerelem itt-ott, mindenütt és Zamárdi táján a tóban, a titokzatos Dharma Kánya, egy szájkosarától szabadulni képtelen, gazdátlan kutya, pórázon vezetett gyerek, Mark Twain velős tájékoztatásai, és még számtalan nem várt esemény fonala a szövés ősi művészetének szabályai szerint egymáshoz kötődve.
Kíméletlen fekete humor, bravúros nyelvhasználat, az ostobaság pellengérre állítása – a szerző ebben a könyvében is hű marad a tőle megszokott hangvételéhez, és stílusához.